09029003902

معرفی راه بند ستونی قابل جابجایی (removable bollard)

راه بند ستونی قابل جابجایی:

راهبند های ستونی به منظور کنترل ترافیک ماشین ها و ازدحام جمعیت به صورت حصارکشیدن بین مسیرهای مختلف و یا مسدود کردن مسیری در یک عرض مشخص به کار می روند که نحوه عملکرد آنها برای باز کردن مسیر مسدود شده به صورت پایین رفتن ستونها صورت می گیرد. این راهبندها جمعیت افراد در حال عبور و ماشین ها را هدایت می کنند تا از داخل مسیری  که توسط راهبندها حصاربندی شده است بگذرند یا از مسیری که توسط آنها مسدود شده  نتوانند عبور کنند.

درمواردی که تغییر حجم ترافیک و تردد امکان پذیر است و یا لازم است تغییراتی در ملک مورد نظر صورت بگیرد، بولاردهای قابل انتقال برای سازگاری نسبت به این تغییرات راه حل بسیار مناسبی می باشند. این بولاردها به گونه ای ساخته و طراحی شده اند که جابه جا کردن آنها به منظور سازگاری با تغییرات مورد نیاز، بسیار ایمن ،آسان و بی خطر باشد و جریان ترافیک روانی را در شرایط متغیر موجود امکان پذیر سازد. این راه بندها قابلیت این را دارند که از پایه شان برداشته شده و در جای دیگری (در پایه دیگری) قرار داده شوند.

 

در مواردی که مهندسان معمار و طراحان پیش بینی می کنند که شرایط ترافیک موجود در محل مورد نظر متغیر است، اغلب گیرنده هایی را در داخل زمین – receivers  in-ground -در جایگاه ها و موقعیت های مختلف بولاردها بر طبق نقشه طراحی شده قرار می دهند تا بر حسب نیاز بتوانند نوع آرایش ستون ها را تغییر دهند و غالبا این آرایش ها شامل پیکربندی مختلطی از بولاردهای قابل انتقال و بولاردهای ثابت می شوند.

آرایش و صف بندی طرح اولیه راه بندهای ستونی  تحت شرایط مختلفی که در زیر به مثال هایی از آن اشاره شده ، قابلیت تغییر را دارد:

1-یکی از این موارد ساختمان های محل اجتماعات و تشکیل انجمن های مختلف  است. در این جایگاه ها امکان تشکیل اجتماعاتی با حجم تردد متفاوت، میزان فضای باز امنیتی مجاز مختلف، برنامه انجمن ها با زمان بندی های مختلف و یا به طور کل امکان تغییر الگوی ترافیک و تردد، وجود دارد. درنتیجه در این جایگاه ها نیاز است تا راه بندهای ستونی قابل انتقال  برای اجتماعات مختلف از آرایشی به آرایش دیگری  تغییر یابند.

 

2-مورد دیگر می توان به انجام تعمیرات  و مرمت ملک یا محوطه ای درمقیاس زیاد اشاره کرد. در این موارد نیاز است راه بندهای ستونی به طور موقت محدوده مورد نظر را در برابر ورود ماشین ها کاملاً مسدود کنند و در عین حال در زمانی دیگر باید به طور کل برداشته شده تا ماشین های بارکش و کامیون ها بتوانند وارد محوطه شوند.

 

3- موارد دیگر :پیاده روها، حصاربندی مسیر عبور دوچرخه و یا فضای سبز پارک ها، جایگاه های تاریخی و یا به منظور بستن ورودی مکان های عمومی به صورت فصلی را می توان نام برد.

به دوستان معرفی کنید :

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

به تعمیر کار حرفه ای نیاز دارید.