09029003902

مروری جامع بر درب اتوماتیک

درب اتوماتیک:

درب ها در طرح ها و سبک های مختلفی طراحی وساخته می شوند که هر کدام ویژگی های خاصی  در زمینه هایی مثل ساختار، نوع مواد سازنده، میزان امنیت، یا فضایی که که نیاز دارند، سادگی عملکرد و زیبایی شناختی دارند. دربهای پارکینگی می توانند به صورت کشویی بر روی یک ریل برای باز و بسته شدن بلغزند و یا می توانند به دو کناره لولا شوند و با چرخیدن حول محور لولایی به سمت داخل یا خارج بسته شوند.

 

درب بازکن اتوماتیک:

درب بازکن اتوماتیک سیستمی جهت باز و بسته کردن درب ها به طور اتوماتیک است که نوع و اندازه درب بازکن بسته به نوع و اندازه درب متفاوت خواهد بود. درادامه به شرح تجهیزات مختلفی که در رابطه با سیستم درب های اتوماتیک به کار می رود پرداخته ایم.

 

 

باتری بک آپ:

درب بازکن اتوماتیک باید دارای سیستم باتری بک آپ باشد که این وسیله  امکان عملکرد درب را در هنگام قطع برق فراهم میکند. دو نوع از این سیستم وجود دارد:

نوع اول بدین صورت است که وقتی برق قطع شد به طور اتوماتیک درب را باز می کند و سپس به محض برقراری مجدد برق به طور اتوماتیک دوباره راه اندازی می شود و درب را می بندد .(البته باید به این نکته توجه کنید که از آنجایی که این ویژگی شامل عملیات اتوماتیک می باشد بسیارحائز اهمیت است که یک سیستم امنیتی از قبل بر روی کل سیستم کار گذاشته شود.)

نوع دوم درب را  موقع قطع برق بسته نگاه می دارد. سیستم درب بازکن می تواند به یک باتری بک آپ فول آپشن مجهز گردد تا تمامی اجزای سیستم در موقع قطع برق عمل کنند. برخی از سیستم های درب بازکن اتوماتیک دارای باتری ساخته می شوند و بعضی نیازمند باتری بک آپ افزوده بر سیستم هستند.

 

تایمر:

بیشتر درب بازکن های اتوماتیک مجهز به یک تایمر داخلی هستندکه می تواند درب را به طور اتوماتیک بعد از  مدت زمان قابل تنظیم، ببندد.

 

سیستم امنیتی:

سیستمی است که در مواقعی که امکان برخورد درب با مانع وجود دارد، حرکت درب را متوقف می کند یا جهت حرکت درب را معکوس می گرداند. البته باید توجه داشت که سیستم امنیتی درب را از باز شدن باز نمی دارد بلکه فقط در بسته شدن آن هنگام وجود مانع دخالت می کند. به کارگیری سیستم های امنیتی به خصوص در مواردی که تایمر درب بازکن طوری تنظیم شده تا به طور اتوماتیک پس از یک مدت زمان مشخص  درب را ببندد، بسیار اهمیت می یابند. انواع مختلفی از این سیستم های امنیتی موجود  عبارتند از:

 

1- رایج ترین سیستم حس گر مربوط به اتومبیل، لوپloop detector است که می تواند از تصادفات وبرخورد احتمالی درب با خودرو جلوگیری کند. این حسگر تغییر در شار مغناطیسی زمین را که در اثر عبور ماشین بر روی سیم هایی که در داخل محل عبور ماشین (زمین) دفن شده اند، تشخیص داده و ردیابی می کند. لوپ ها در هر دو کناره های درب یا دربعضی مواقع  زیر درب قرار داده می شوند. این حس گرها به دو صورت نصب می شوند: یا در محل مورد نظر دفن می شوندو یا  داخل شیارهایی که از قبل برای قرار دادن آنها تعبیه شده است قرار می گیرند.

2- حسگر فتوسل که حضور اشخاص یا ماشین ها و موانع را در فضای مابین درب شناسایی می کند. عملکرد این سیستم این گونه است که با استفاده از جاری ساختن پرتو نور مادون قرمز در محل عبورتحت حفاظت عمل می کند که در اثر شکستن پرتو سیگنالی به درب باز کن برای جلوگیری از بسته شدن درب می فرستد که یا درب را متوقف سازد و یا جهت حرکت آن را عکس  گرداند.

3- حسگرهای واقع در لبه های درب هم به محض تماس یا لمس مانع،  درب را متوقف ساخته و یا جهت حرکت آن را  معکوس می گرداند.

4-فلاشر که به صورت چراغ هایی با نور گردان یا آلارم صدا عمل می کنند تا افرادی که در آن محل حضور دارند را از انجام حرکت درب آگاه سازد.

 

سیستم های کنترل ورودی:

سیستم کنترل ورودی دستگاهی است که فرمان باز شدن درب را به درب باز کن اتوماتیک ارسال می کند. که در انواع مختلفی موجود است:

1- رایج ترین وسیله کنترل ورودی فرستنده و گیرنده رادیویی هستند. سیستم های رادیویی در سطوح مختلف امنیتی ساخته می شوند. در برخی از سیستم ها هر فرستنده کد منحصر به فردی دارد بنابراین اگر فرستنده گم شود و یا دزدیده شود، امکان ورود برای آن فرستنده خاص را می تواند کنسل کرد.

2-کی پد ها : کد های ورودی از قبل برنامه ریزی شده را می توان بر روی یک کی پد نصب شده در مجاورت درب، وارد نمود. بیشتر کی پد های قابل برنامه ریزی قادر به ذخیره حداقل 20 کد ورودی هستند همچنین کدها می توانند با زمان بندی های خاصی برنامه ریزی شوند به عنوان مثال بعضی از کدها درب را فقط از شنبه تا پنج شنبه از 8 صبح تا 5 بعد از ظهر باز می کنند و دیگر کد ها درب را در هر زمانی باز می کنند.

3-کارت خوان که کد برنامه ریزی شده بر روی نوار مغناطیسی کارت های اعتباری را خوانده و در صورت مطابقت اجازه ورود را به درب بازکن ها ارسال می کند.در واقع هر کارت یک کد منحصر به فردی دارد که در صورت گم شدن یا دزدیده شدن امکان کنسل کردن آن نیز وجود دارد.

کرج الکتریک در خدمت شماست.

به دوستان معرفی کنید :

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

به تعمیر کار حرفه ای نیاز دارید.