09029003902

آشنایی با درب اتوماتیک تاشو

درب اتوماتیک تاشو

درب اتوماتیک تاشو:

درب های تاشو در مکانهایی که محدودیت فضا وجود دارد، بسیار مناسبند. درب های اتوماتیک تاشو در واقع ساختاری مانند درب های اتوماتیک لولایی دارند با این تفاوت که انگارهر لت آن به دو نصف تقسیم شده و دو لت بدست آمده و به همدیگر لولا شده اند و در نهایت به جای دو لت لولا شده به دیوار، دو لت لولا شده به دیوارهای اطراف و یک لت لولا شده به هر یک از آنها داریم. در برخی موارد که لازم است فقط درب به یک سمت دیوار لولا شود، درب های اتوماتیک تاشو شامل دو لت لولا شده به یکدیگر که یکی از آنها به یک سمت دیوار لولا شده است می باشد.

 

مزیت بزرگ درب های تاشو نسبت به درب های اتوماتیک لولایی swing ، کاهش شعاع عملکرد درعملیات بازو بسته شدن درب است که این قابلیت در محل پارکینگ هایی که دارای محدودیت فضا هستند یا حیاط جلویی منازل که نیاز به دربی با فضای اشغالی کمتری دارند، مزیت فوق العاده ای به شمار می رود. از جمله کاربردهای آن  پارکینگ های زیر زمینی و یا روباز، اماکنی که نیازمند امنیت بالا هستندو یا مناطقی با فضای محدود است.

درب های اتوماتیک تاشو دارای سرعت عملکرد فوق العاده ای نسبت به سایر درب های اتوماتیک می باشند و دارای قابلیت ترددهای بالا و نامحدود برای استفاده پیوسته هستند که به دلیل همین قابلیت در محیط های پرترافیک راه حل منحصر به فردی هستند. درب اتوماتیک تاشو دارای مکانیزم محرکه منحصربه فردی است که عملکرد بسیار سریع و در عین حال روان به همراه شروع (start )و توقف (stop )نرم و روان و بی صدا را خواهیم داشت.

سیستم درب اتوماتیک تاشو را می توان به انواع سیستم های امنیتی مانند فتوسل ها ، لبه های امنیتی safety edge ، فلاشر،  قفل الکتریکی ،چراغ راهنما و ضربه گیرهای لاستیکی واقع برلبه های لت درب و تیرک افقی پایین درب و همچنین سیستم های کنترل ورودی مثل کارت هوشمند، کی پد ،کارت خوان سیستم های بارکد، فرستنده های رادیویی RFID  مجهز کرد. سیستم های امنیتی نصب شده بر روی درب مانند فتوسل ها از برخورد احتمالی درب با موانع جلوگیری نموده و در حین تشخیص  وجود مانع ،سبب صدور دستور توقف درب و معکوس گردانیدن حرکت درب می شوند و فلاشرها نیز نشانگر این می باشند که درب در حال انجام عملیات است.

به طور کلی درب اتوماتیک تاشو در مواردی که امنیت بالا بسیار مهم است  و یا مواردی که سرعت باز و بسته شدن اهمیت زیادی داردبه کار می رود که با استفاده از آنها زمان انتظار افراد و ماشین ها برای عبور از درب بسیار کاهش یافته و عملکرد سریع درب تضمین می کند که امنیت به مخاطره نمی افتد و ورودی عریضی را در مدت زمان کوتاه می گشایند. درب های اتوماتیک تاشو در مدت زمانی حدود 2 تا 4 ثانیه باز می شوند و سرعت استاندارد آن ها یک متر بر ثانیه است.

عملکرد (اتوماسیون)درب تاشو به طور قابل ملاحظه ای به توان و نیروی کمتری نسبت به درب های لولایی swing برای عملکرد خود نیاز دارد. بخش محرکه درب های اتوماتیک تاشو می تواند هم موتور تک فاز و هم  سه فاز داشته باشد و دارای worm drive gear boxes است.

نیروی محرکه لازم برای حرکت دادن درب از بخش محرکه توسط بازوهای مفصلی به لت درب انتقال می یابد. در مواقع قطع برق از کلید خلاص کن برای عملکرد درب به صورت دستی استفاده می شود. سیستم این درب ها دارای عملیات soft start/stop   و کنترل سرعت درب است که در حقیقت دو سرعته بودن سیستم است. کنترل پانل آن هم دارای عملیات تأخیری بسته شدن اتوماتیک auto close delay function می باشد. اتوماسیون های موجود برحسب نوع نیاز به صورت نصب شده برروی سطح یعنی نصب شده روی لت درب و یا به صورت زیر سطحی هستند.

درب های تاشو در اماکنی مانند بانک ها و ساختمان های وابسته، ساختمان های امنیتی بالا و دولتی، خدمات اورژانسی، ایستگاه پلیس،، فرودگاه ها، لنگرگاه ها و اسکله ها و تأسیسات نظامی و کنترل مرزی نیز کاربرد دارند.

ویژگی های بارز درب اتوماتیک تاشو این گونه خلاصه می شود:

1-کاهش شعاع عملیاتی نسبت به درب های لولایی معمولی در فضاهای محدود

2-سرعت بالای باز و بسته شدن

3-کارایی مفید در جاهایی که فضای موجود محدود است

4-نیاز به توان کمتر نسبت به لولایی معمولی

5-مناسب مکان های نیازمند به امنیت بالا

کرج الکتریک خدماتی مانند مشاوره رایگان،تعمیر وارتقاء را به شما ارائه خواهد داد.

به دوستان معرفی کنید :

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

به تعمیر کار حرفه ای نیاز دارید.